Wpis na kolejny semestr studiów niestacjonarnych w roku akademickim 2020/2021 - OGŁOSZENIE
Od dnia 01.10.2019 r. w Akademii Górniczo-Hutniczej obowiązuje nowy Regulamin Studiów
1. ZALICZENIA SEMESTRU STUDIÓW, WPIS NA SEMESTR STUDIÓW
Okresem rozliczeniowym w Uczelni jest semestr studiów (§ 17.1.)
Zaliczenie semestru studiów oraz potwierdzanie uzyskania wpisu na kolejny semestr studiów dokonywane jest w systemie teleinformatycznym Uczelni nie później niż w ciągu tygodnia od rozpoczęcia kolejnego okresu rozliczeniowego. Potwierdzenie uzyskania wpisu dokonywane jest również w karcie okresowych osiągnięć studenta (karta jest drukowana przez Dziekanat po zakończeniu semestru).
Studentowi, który uzyskał zaliczenie wszystkich przedmiotów (za wyjątkiem studentów po urlopie) Dziekanat dokonuje zmiany statusu bez składania wniosku o wpis na kolejny semestr.
2. ZALEGŁOŚCI W NAUCE
Prodziekan podejmuje decyzję o wpisie na kolejny semestr, powtarzaniu semestru, urlopie.
Wnioski (podania) w tej sprawie należy kierować do odpowiedniego Prodziekana i przesłać na adres skrzynio@agh.edu.pl (studia niestacjonarne) w terminie do 26.02.2021 r.
Podanie można również zostawić w paw. D5 (ul. Czarnowiejska 78) w pudle przy portierni w opisanej kopercie (w godz. 8-19.)
Pozytywna decyzja zostaje wprowadzona do systemu teleinformatycznego Uczelni, o negatywnej student jest informowany przez dziekanat drogą mailową.
- Wpis na kolejny semestr studiów z dopuszczalnym deficytem punktów (12 ECTS na studiach niestacjonarnych).
Student może ubiegać się o wpis na kolejny semestr studiów z tzw. dopuszczalnym deficytem punktów z dotychczasowych studiów.
- Przekroczony deficyt punktów ECTS
Jeśli student przekroczył dopuszczalny deficyt składa podanie z prośbą o udzielenie urlopu na semestr zimowy/letni lub o powtarzanie semestru zimowego/letniego (student realizuje wtedy jedynie przedmioty niezaliczone tj. takie, z których nie została wystawiona ocena końcowa).
- Powtarzanie zajęć
W przypadku studentów powtarzających zajęcia należy obowiązkowo wpisać się do odpowiedniej grupy lub uzgodnić z prowadzącym przedmiot zasady przepisania oceny na pierwszych zajęciach.
Do Dziekanatu należy zgłosić wyłącznie numer grupy ćwiczeniowej.
3. OPŁATY ZA STUDIA
Opłat czesnego za semestr letni należy dokonywać do dnia 15.03.2021 r. Przed dokonaniem wpłaty prosimy o zalogowanie na Państwa konto w systemie teleinformatycznym najwcześniej dnia 08.03.2021 r. i sprawdzenie numerów rachunków, na które należy dokonać wpłaty.
Każdorazowe opóźnienie w uiszczeniu opłat za usługi edukacyjne lub ich dokonanie w niepełnej kwocie skutkuje naliczeniem przez Uczelnię odsetek w wysokości odsetek ustawowych/§ 27 ust.4 Zarządzenia nr 29/2019 Rektora AGH z dnia 8 lipca 2019 r.
W przypadku zaniechania dalszej nauki student ma obowiązek złożyć pisemną rezygnację ze studiów w Dziekanacie osobiście lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej. Brak takiego oświadczenia jest równoznaczny z posiadaniem statusu studenta i zobowiązuje studenta do uregulowania wszelkich należności wobec Uczelni, do dnia, w którym decyzja o skreśleniu z listy studentów stała się ostateczna.
Wysokość czesnego oraz wysokość opłat za powtarzane przedmioty znajduje się tutaj
4. WZNOWIENIE STUDIÓW, PRZENIESIENIE i PRZEPISANIE OCEN
Z uwagi na konieczność zaplanowania zajęć dydaktycznych na semestr letni, a w szczególności liczby grup laboratoryjnych, bardzo proszę o wcześniejsze złożenie podań dotyczących:
1) wznowienia studiów na semestr (wyłącznie dla osób skreślonych),
2) przeniesień z innych wydziałów lub uczelni na semestr letni,
3) przepisywania uzyskanych wcześniej ocen dotyczących semestru letniego.
W przypadku punktów 1 i 3 podania należy złożyć w paw. D5 w pojemniku (obok portierni) wraz z kartą przebiegu studiów lub przesłać do Dziekanatu pocztą tradycyjną (nie może być skan).
Powyższa prośba dotyczy wszystkich kierunków na Wydziale IEiT, studiów pierwszego i drugiego stopnia, studiów stacjonarnych i niestacjonarnych.
Termin składania podań 1), 2) oraz 3) upływa 15.02. 2021 r. Bardzo prosimy o bezwzględne przestrzeganie wyżej wymienionych terminów.
Prodziekani na Wydziale IEiT
Dr inż. Marek Gajęcki - Kierunek Informatyka
Dr inż. Jacek Kołodziej - kierunek Elektronika i Telekomunikacja
5. SEMESTRY KONTROLNE NA WYDZIALE IEIT
Semestrami kontrolnymi są: semestr 5 - zimowy (III rok), udzielenie wpisu na semestr 5 dopuszczalne jest pod warunkiem zaliczenia wszystkich przedmiotów I-go roku oraz 7 - zimowy (IV rok).
Regulamin Studiów § 17ust.12 mówi, że „Udzielenie wpisu na ostatni semestr studiów pierwszego stopnia dopuszczalne jest pod warunkiem zaliczenia wszystkich wymaganych planem wcześniejszych semestrów studiów modułów zajęć oraz braku jakichkolwiek zaległości w nauce.”
6. RÓŻNICE PROGRAMOWE
W przypadku studentów powtarzających semestr, wracających po urlopie, reaktywowanych Prodziekan wyznacza ewentualne różnice programowe wynikające ze zmian w planach studiów.
Student znajdujący się w w/w sytuacji jest zobowiązany do sprawdzenia syllabusa przed każdym kolejnym rozpoczynającym się semestrem studiów ( www.syllabus.agh.edu.pl).
7. OPŁATY ZA ZALEGŁOŚCI W NAUCE
Wysokość opłaty za zaległości w nauce określona jest w załączniku do umowy (lub aneksu do umowy) o warunkach odpłatności za świadczenie usług edukacyjnych na studiach niestacjonarnych (dla studentów, którzy podpisywali umowę) natomiast dla pozostałych studentów (którzy rozpoczęli naukę w roku akad. 2019/2020) wysokość opłat określa Zarządzenie nr 21/2019 Rektora AGH z dnia 27.05.2019 r.
Opłaty za zaległości realizowane w semestrze letnim należy dokonywać do dnia 15.03.2021 r. Przed dokonaniem wpłaty prosimy o zalogowanie na Państwa konto na Wirtualną Uczelnię najwcześniej dnia 08.03.2021 r. i sprawdzenie numerów rachunków, na które należy dokonać wpłaty.
Każdorazowe opóźnienie w uiszczeniu opłat za usługi edukacyjne lub ich dokonanie w niepełnej kwocie skutkuje naliczeniem przez Uczelnię odsetek w wysokości odsetek ustawowych/§ 27 ust.4 Zarządzenia nr 29/2019 Rektora AGH z dnia 8 lipca 2019.
8. ZWOLNIENIE Z OPŁAT, ZWROT OPŁAT, ROZŁOŻENIA NA RATY
Zarządzenia nr 29/2019 Rektora AGH z dnia 8 lipca 2019r.: § 30, § 31, § 32 i § 32
Podania dotyczące rozłożenia opłaty na raty, zwolnienia z opłaty, zwrotu opłaty należy kierować wyłącznie do Dziekana Wydziału Prof. dr hab. Sławomira Gruszczyńskiego składając w paw. D5 (w pudełku) lub przesyłając pocztą tradycyjną w terminie do 15.02.2021 r. podanie . Razem z podaniem należy złożyć stosowne załączniki, które dokumentują trudną sytuację materialną studenta.
W sprawie zwolnienia z opłat lub rozłożenia na raty dotyczących innych Wydziałów/jednostek Uczelni podania należy kierować do Dziekanów tych Wydziałów lub Kierowników Jednostek.
Studentowi na jego pisemny wniosek, przysługuje zwrot wniesionej opłaty :
1. w całości - w przypadku pisemnej rezygnacji ze studiów przed ich rozpoczęciem,
2. w części - w przypadku ostatecznego skreślenia z listy studentów albo złożenia pisemnej rezygnacji ze studiów po rozpoczęciu studiów
3. skorzystania z urlopu w trakcie trwania studiów.
W przypadku pisemnej rezygnacji ze studiów albo skreślenia z listy studentów zwrot wniesionej opłaty następuje na wskazane przez studenta konto bankowe w części proporcjonalnej do okresu: od daty rezygnacji ze studiów, albo od dnia, w którym decyzja o skreśleniu z listy studentów stała się ostateczna, do końca danego semestru.
W przypadku zaniechania dalszej nauki student ma obowiązek złożyć pisemną rezygnację ze studiów w Dziekanacie osobiście lub za pośrednictwem poczty. Brak takiego oświadczenia jest równoznaczny z posiadaniem statusu studenta i zobowiązuje studenta do uregulowania wszelkich należności wobec Uczelni, do dnia, w którym decyzja o skreśleniu z listy studentów stała się ostateczna.
W przypadku skreślenia z listy studentów i niewniesienia wymaganych opłat, Uczelnia wszczyna postępowania windykacyjne, w którym dochodzi należności w wysokości proporcjonalnej do przeprowadzonych zajęć i ponoszonych przez Uczelnię kosztów.
9. SKREŚLENIE Z LISTY STUDENTÓW
§ 21 Regulaminu studiów - skreślenie z listy studentów
1. Dziekan Wydziału skreśla studenta z listy studentów w przypadku:
1) niepodjęcia studiów;
2) rezygnacji ze studiów;
3) niezłożenia w terminie pracy dyplomowej lub egzaminu dyplomowego;
4) ukarania karą dyscyplinarną wydalenia z Uczelni.
2. Dziekan Wydziału może skreślić studenta z listy studentów w przypadku:
1) stwierdzenia braku udziału w obowiązkowych zajęciach przez okres co najmniej jednego miesiąca bez usprawiedliwionej przyczyny;
2) stwierdzenia braku postępów w nauce;
3) nieuzyskania zaliczenia semestru w terminie określonym w § 17 ust. 6;
4) niewniesienia opłat związanych z odbywaniem studiów;
10. TEMATY PROJEKTÓW DYPLOMOWYCH
Studenci są zobowiązani podjąć temat projektu dyplomowego nie później niż na jeden rok, przed planowym terminem ukończenia studiów. Niespełnienie tego warunku jest podstawą do odmowy wpisu na semestr dyplomowy.
11. PROLONGATA ELEKTRONICZNEJ LEGITYMACJI STUDENCKIEJ
Informacje CKE: http://www.cp.agh.edu.pl/
12. UBEZPIECZENIE ZDROWOTNE STUDENTÓW
Szkoły wyższe zgłaszają do ubezpieczenia zdrowotnego i opłacają składki, zgodnie z art. 86 ust. 1 pkt 6 i 14 Ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027, z późn. zm.) za:
1) Studentów oraz uczestników studiów doktoranckich, gdy zainteresowani przedstawią stosowne oświadczenie o niepodleganiu obowiązkowi ubezpieczenia zdrowotnego z innego tytułu;
2) Studentów oraz uczestników studiów doktoranckich, którzy studiują lub podejmują studia w Polsce i są uznani za osoby pochodzenia polskiego
w rozumieniu przepisów o repatriacji lub posiadają ważną Kartę Polaka oraz nie podlegają obowiązkowi ubezpieczenia zdrowotnego z innego tytułu.
Studenci, którzy ukończyli 26 lat i nie mają innego tytułu do ubezpieczenia zdrowotnego niż posiadanie statusu studenta – proszeni są
o zgłoszenie się do Dziekanatu z dokumentem tożsamości.
Wnioski do pobrania dla studentów studiów niestacjonarnych znajdują się tutaj